Katarzyna Matuszak

12 lutego 2015
logo placówki

Dyrektor Szkoły

Tytuł magistra psychologii zdobyłam na Uniwersytecie Humanistycznospołecznym SWPS we Wrocławiu w 2009 roku. Od tamtej pory konsekwentnie rozwijam swoją wiedzę i umiejętności, aby wspierać dzieci, rodziców i nauczycieli w budowaniu środowiska edukacyjnego sprzyjającego rozwojowi i bezpieczeństwu.

Ukończyłam szereg specjalistycznych studiów i szkoleń, które ukształtowały moje kompetencje zawodowe:

  • Studia podyplomowe w zakresie Edukacji Wczesnoszkolnej i Przedszkolnej z przygotowaniem pedagogicznym na Dolnośląskiej Szkole Wyższej.
  • Studium Mediacji, które wyposażyło mnie w umiejętność rozwiązywania konfliktów w środowisku szkolnym i rodzinnym, co z sukcesem wykorzystuję w codziennej pracy.
  • Specjalizację z zarządzania oświatą, ukończoną w Dolnośląskim Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli.
  • Liczne kursy z zakresu psychologii dziecka, w tym dotyczące terapii behawioralnej, autyzmu, integracji sensorycznej, a także ochrony dzieci przed przemocą.

Doświadczenie zawodowe

Moja ścieżka zawodowa obejmuje szerokie spektrum ról, które pozwoliły mi spojrzeć na edukację i rozwój dzieci z różnych perspektyw:

  • Od 2021 roku pełnię funkcję dyrektora oraz wcześniej wicedyrektora w Publicznej Szkole Podstawowej i Przedszkolu Marco Polo.
  • Jako psycholog pracuję od 2013 roku, wspierając dzieci, młodzież i ich rodziców w placówkach Fundacji Familijny Poznań.
  • Posiadam doświadczenie jako lider zespołu, co pomogło mi rozwinąć umiejętności zarządzania i efektywnego współdziałania z nauczycielami oraz rodzicami.

Moja wizja i pasja

Moim celem jako dyrektora jest budowanie nowoczesnej i bezpiecznej szkoły, w której najważniejszy jest wszechstronny rozwój dzieci. W pracy stawiam na:

  • Wyniki edukacyjne i rozwój placówki, które osiągamy dzięki współpracy z fantastycznym zespołem pedagogicznym, otwartym na innowacyjne metody nauczania.
  • Bezpieczeństwo uczniów – zarówno fizyczne, jak i emocjonalne, co jest fundamentem ich sukcesów i dobrego samopoczucia.
  • Wspieranie dzieci w ich indywidualnych potrzebach i trudnych momentach poprzez współpracę z rodzicami i nauczycielami.

Interesuje mnie:

  • Psychologia behawioralna i wychowawcza – jako narzędzia do lepszego rozumienia potrzeb dzieci.
  • Tworzenie i wdrażanie działań profilaktycznych, które wspierają dzieci na różnych etapach ich życia.

Dzięki moim doświadczeniom oraz wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej i zarządzania zespołem, mogę skutecznie wspierać rozwój uczniów oraz budować szkołę, która jest miejscem zaufania, inspiracji i rozwoju.